Header image

Monumentaal eigentijdser na doorstart

DOETINCHEM - Magazine Monumentaal maakt met ingang van 2014 een doorstart. De uitgevers Leo ten Have en Paul de Gram, die samen de glossy Goed uit in de Achterhoek exploiteren, hebben het in heel Nederland verschijnende tijdschrift met bijbehorende website overgenomen. De Doetinchemse compagnons hebben er geweldig veel zin in, want wonen, werken en ontspannen in een klassieke ambiance is hun grote passie. “We zullen de vele trouwe lezers van Monumentaal niet teleur stellen. Met behoud van al het goede en vertrouwde, bouwen we het tijdschrift verder uit naar de maatstaven van nu. Het wordt een moderne uitgave, boordevol boeiende reportages, mooie foto’s en interessante weetjes waar mensen iets aan hebben”, zegt Ten Have. “Monumentaal krijgt bovendien een facelift die de toegankelijkheid en de leesbaarheid vergroot.” Volgens De Gram beschrijft de redactie in de nieuwe opzet straks niet louter panden, maar ook hun bewoners en hun manier van leven. Ook voor monumentenzorg heeft Monumentaal een scherp oog. “We willen een wegwijzer zijn in historisch erfgoed, een eigentijdse spreekbuis voor cultuurhistorie.” Omdat ons land tal van prachtige landschappelijke tuinen telt, komt dit onderwerp in Monumentaal nieuwe stijl uitgebreider aan bod dan in het verleden. “Verder volop tips over exploitatie- en onderhoudsmogelijkheden, energiebesparing, wet- en regelgeving, subsidies en beveiliging. Gespecialiseerde bedrijven in dakreparatie, houtconstructies en ambachtelijk schilderwerk krijgen ruim baan zich te etaleren”, aldus De Gram. Monumentaal verschijnt zesmaal per jaar. De eerste per 2014 is voorzien medio februari.



Ander nieuws