Header image

Ter Braakschool organiseert pleinspelen in middagpauze

DOETINCHEM - Op maandag 9 november start de Menno ter Braakschool voor een periode van zes weken met georganiseerde pleinspelen in de middagpauze. Dit doet de school in samenwerking met Sport Federatie Berkelland. De school wil de leerlingen van groep 3 t/m 8  op maandag, dinsdag en donderdag, kennis laten maken met nieuwe spelmaterialen op het schoolplein. De leerlingen hebben drie keuzemogelijkheden: op het hoge schoolplein staat 2 weken lang een sport centraal en op het lage schoolplein 2 weken lang verschillende leerlijnen, de derde mogelijkheid blijft een vrij speelmoment voor de leerlingen. Er wordt gesport o.l.v. een medewerker van de SFB, de leerlijnen worden begeleid door een hulpouder. De leerlingen maken aan het begin van de middag pauze zelf de keuze waar ze aan mee willen doen. De school wil de leerlingen op deze manier meer sport- en spelmogelijkheden aanbieden in de middagpauze.

Sinds augustus 2015 verzorgt Sport Federatie Berkelland alle gymlessen op de Menno ter Braakschool. Op maandag is de gymles gericht op sport en spel en op vrijdag is de gymles gericht op leerlijnen. Deze thema's zijn ook tijdens de georganiseerde pleinspelen duidelijk zichtbaar en verdeeld over het hoge schoolplein en het lage schoolplein. In de komende 6 weken staan op het hoge schoolplein de sporten Handbal, Badminton en Voetbal centraal. Hiermee willen we de leerlingen kennis laten maken met verschillende sporten, om de stap naar een vereniging makkelijker te laten maken. De leerlijnen die op het lage schoolplein centraal staan zijn Hardlopen, Jongleren en Springen. Hierin krijgen de materialen die we gebruiken tijdens deze pleinspelen meer betekenis en hopen we dat de leerlingen ook zelf aan de slag kunnen na schooltijd. Indien er meer scholen interesse hebben in georganiseerde pleinspelen kunnen ze contact opnemen met Anne Waanders van de Sport Federatie Berkelland via anne@sportfederatieberkelland.nl of bellen naar 0545-476727.

 

 



Ander nieuws