Header image

Regio registreert ruim 2100 ECHT Achterhoek-fans

ACHTERHOEK-Sinds de lancering van de ECHT Achterhoek Fanpas afgelopen april, is de campagne zeer voortvarend van start gegaan. In drie maanden tijd hebben al ruim 2100 mensen zich aangemeld als ECHT Achterhoek-fan en hebben daarmee kosteloos de speciale fanpas ontvangen. Op vertoon van deze pas krijgen fans korting bij allerlei aangesloten ECHT Achterhoekse bedrijven (zogenoemde supporters) en kunnen ze meedoen aan speciale acties en evenementen.

Om het succes van de fancampagne te onderstrepen is recent een willekeurig gekozen fan in het zonnetje gezet, tijdens een Achterhoekbrede bijeenkomst over de Achterhoek Agenda 2020. Het betrof Joachim Geerdink uit Neede, een geboren en getogen Achterhoeker en zelfstandig ondernemer. Tijdens de vergadering werd hij naar voren geroepen en, gegeven het thema, toepasselijk aangekondigd als 2020ste ECHT Achterhoek-fan. Hij was blij verrast en ontving uit handen van Henk Aalderink, voorzitter programmateam Regiomarketing, een ECHT Achterhoek verrassingspakket met o.a. twee kaarten voor de opvoering Oersprong, begin augustus in het steengroevetheater in Winterswijk.

Geerdink: “Ik vind de fanpas een geweldig initiatief, om de regio te ondersteunen en promoten. De Achterhoek is wat mij betreft één van de mooiste streken van Nederland en als geboren en getogen Achterhoeker was ik natuurlijk al lang fan. Maar tijdens een vakantie in Italië bij Lago Maggiore heb ik me online aangemeld voor de fanpas. Toen ik thuiskwam lag de fanpas in de bus. Wat wil je nog meer?”

Veel Achterhoekers zijn terecht trots op hun regio. De Regio Achterhoek wil Achterhoekers de mogelijkheid geven om deze trots te laten zien, door ECHT Achterhoek-fan te worden. Ga naar de website www.echtachterhoek.nl/fansite en meld u aan. Daar vindt u ook een overzicht van deelnemende bedrijven en de acties die zij aan de fanpas koppelen.

Zeer binnenkort komt de fanshop online, waar fans ECHT Achterhoek producten kunnen bestellen, zoals een T-shirt, koffiemok, petje of fanshawl. Verder wordt fans komende zomerperiode verschillende interessante acties voor Achterhoekse evenementen geboden, zodat ze de regio nog beter leren kennen. Hiervoor kunnen zij ook vrienden en kennissen uitnodigen die niet uit de Achterhoek komen, of bijvoorbeeld hun oude buren die buiten de Achterhoek zijn gaan wonen. De achterliggende gedachte van de fancampagne is dus niet alleen dat Achterhoekers hun trots op de regio kunnen uitdragen, maar tegelijkertijd aan anderen buiten de Achterhoek kunnen laten zien wat de Achterhoek allemaal te bieden heeft als fantastische regio om te wonen, werken, recreëren en ondernemen.



Ander nieuws