Header image

Mondriaan verovert straatbeeld Winterswijk

WINTERSWIJK - In de winkelstraten en op de Markt kan het winkelend publiek er niet meer omheen: Mondriaan heeft iets met Winterswijk. Wat dat ‘iets’ is, valt te ontdekken via een speciale Mondriaan-pagina op de website van 100% Winterswijk.

In opdracht van de werkgroep Mondriaan in Winterswijk werden banieren (vlaggen), banners boven de winkelstraten en doeken aan de lantaarnpalen op de Markt bevestigd. Deelnemers aan de werkgroep zijn Bert Roeterdink (initiator gemeente), Heike Wubbels (horeca), Jan Bent (ondernemers buitengebied), Jeanine Holders (winkeliers), Lisanne Halleriet (dagrecreatie), Jurgen van Ast (ondernemers industrie), Judith Kadee (Villa Mondriaan), Jan van der Heide (verblijfsrecreatie), Rob Ansink (kunst en cultuur), Gienne te Gronde (VVV) en Imke te Selle (Winterswijk Marketing).
Vrijwilligers Joop Westerhuis van Villa Mondriaan en Tom Scholts van Winterswijk Marketing staken de handen uit de mouwen. TipTop Schoonmaakdiensten sponsorde de inzet van de hoogwerker en van directeur Osman Abbadi. Het tweede deel van de banners boven de winkelstraten volgt spoedig. Gecombineerd met de enthousiaste omarming van het Mondriaanthema door lokale ondernemers geeft Winterswijk hiermee een prachtig visitekaartje af in het themajaar 100 Jaar De Stijl: Mondriaan tot Dutch Design.



Ander nieuws