Mondriaan verovert straatbeeld Winterswijk
22-06-2017WINTERSWIJK - In de winkelstraten en op de Markt kan het winkelend publiek er niet meer omheen: Mondriaan heeft iets met Winterswijk. Wat dat ‘iets’ is, valt te ontdekken via een speciale Mondriaan-pagina op de website van 100% Winterswijk.
In opdracht van de werkgroep Mondriaan in Winterswijk werden banieren (vlaggen), banners boven de winkelstraten en doeken aan de lantaarnpalen op de Markt bevestigd. Deelnemers aan de werkgroep zijn Bert Roeterdink (initiator gemeente), Heike Wubbels (horeca), Jan Bent (ondernemers buitengebied), Jeanine Holders (winkeliers), Lisanne Halleriet (dagrecreatie), Jurgen van Ast (ondernemers industrie), Judith Kadee (Villa Mondriaan), Jan van der Heide (verblijfsrecreatie), Rob Ansink (kunst en cultuur), Gienne te Gronde (VVV) en Imke te Selle (Winterswijk Marketing).
Vrijwilligers Joop Westerhuis van Villa Mondriaan en Tom Scholts van Winterswijk Marketing staken de handen uit de mouwen. TipTop Schoonmaakdiensten sponsorde de inzet van de hoogwerker en van directeur Osman Abbadi. Het tweede deel van de banners boven de winkelstraten volgt spoedig. Gecombineerd met de enthousiaste omarming van het Mondriaanthema door lokale ondernemers geeft Winterswijk hiermee een prachtig visitekaartje af in het themajaar 100 Jaar De Stijl: Mondriaan tot Dutch Design.
Ander nieuws
-
18-04-2024
De Feestfabriek lanceert nieuw creatief bureau onder de naam CARBID
-
18-04-2024
Lex Schellevis nieuwe griffier gemeente Oost Gelre
-
18-04-2024
Jeany begint op ‘haar’ MSA-festival in Winterswijk aan haar volgende missie: de kissformsa-challenge
-
18-04-2024
Graafschap vrouwen komen uit in de Eerste Divisie KNVB vrouwen: “We gaan voor een gelijk speelveld met De Graafschap”
-
17-04-2024
Heb jij ze al gespot? Er zijn steeds meer minibiebs
-
16-04-2024
Vergeten verhaal van verzetsheldin Tante Riek wordt tot leven gebracht