Header image

Meer digitale dienstverlening bij ProWonen

BORCULO - Vanaf januari 2012 gaat ProWonen de digitale dienstverlening voor klanten via de website www.prowonen.nl, uitbreiden. Ook wordt er een andere invulling gegeven aan de acht woonwinkels in Berkelland, Oost Gelre en Bronckhorst. Op 1 januari 2011 heeft ProWonen een nieuwe website geïntroduceerd, waardoor mensen ook digitaal zaken met ProWonen kunnen doen. Steeds meer klanten maken hier gebruik van. De digitale dienstverlening van ProWonen wordt daarom uitgebreid. Zo wordt het vanaf 2012 voor klanten gemakkelijker om online persoonlijke gegevens te wijzigen, om gegevens van de woning te bekijken en een reparatieverzoek in te dienen.

Met drie vestigingen in Vorden, Eibergen en Lichtenvoorde en de woonwinkels in Ruurlo, Borculo, Zelhem, Hengelo en Neede is ProWonen lokaal aanwezig in de grootste kernen van het werkgebied. Klanten kunnen hier bij medewerkers van ProWonen terecht met alle vragen.

Het bezoekersaantal van de woonwinkels is de afgelopen jaren sterk afgenomen. In veel woonwinkels komen op een dag maar enkele klanten die vaak vragen stellen die ook telefonisch afgehandeld kunnen worden. “We gaan de inloopmogelijkheden voor klanten daarom anders organiseren”, vertelt directeur Henk Meulenkamp van ProWonen. “De medewerkers die nu in de vestigingen werken, verhuizen allemaal naar één kantoor aan de Nieuwstraat in Eibergen.

Hiervoor wordt de huidige woonwinkel en het voormalige politiebureau (eigendom van ProWonen) in Eibergen op dit moment verbouwd. We willen het liefst met een informatiepunt aanwezig blijven in iedere kern. Uitgangspunt is samenwerking met een partner zoals een gemeente of een makelaar, zoals we dat nu ook al in Ruurlo met Thoma makelaardij en in Hengelo met PG makelaardij doen.” Er wordt nu onderzocht wat de mogelijkheden per dorp zijn. De huidige woonwinkels blijven in ieder geval tot december geopend.



Ander nieuws