Header image

Thema ‘Moulin Rouge’ Groenlo op het lijf geschreven

GROENLO - Groenlo heeft op vrijdag 26 augustus tijdens de uitzending van “Zomer in Gelderland “laten zien waartoe het in staat is door de drie opdrachten met glans te volbrengen.

De drie opdrachten leverden in totaal € 1.000 op voor de St. Paardrijden Gehandicapten Oost Achterhoek die dringend een nieuw zadel nodig heeft voor de zestig ruiters.

In de lokale media zijn diverse oproepen gedaan om het Groenlose team te ondersteunen en daar is massaal gehoor aan gegeven. Groenlo heeft laten zien door ééndrachtige samenwerking ,waartoe het in staat is. En dat is heel veel zou later die avond blijken. Toen eenmaal om 9.50 uur de opdrachten en het thema ‘Moulin Rouge’ bekend werden,bleef de spontane hulp maar binnen stromen. In één woord geweldig. Het onderwerp lag het Groenlose team wel omdat een bekend Grols gezegde luidt dat er eigenlijk maar twee steden zijn op de wereld, namelijk Grolle en Parijs en laat nu in die laatste stad de Moulin Rouge staan.

Helaas kon de uitzending niet buiten vanaf de Markt gehouden worden, maar binnen in de Oude Calixtus. Deze kerk leent zich hiervoor uitstekend voor. Jammer was wel dat de zes meter hoge Eiffeltoren,die het Grolse team had geregeld, niet naar binnen kon. De koets waarmee de St. Paarrijden Gehandicapten Oost Achterhoek kwam was geweldig om te zien. Al met al werd het een zeer stijlvolle laatste editie van “Zomer in Gelderland “waarin Groenlo zich van haar beste kant heeft laten zien. Grolle bedankt! Jullie waren meer dan geweldig zowel bij alle aangeboden hulp als de publieke belangstelling tijdens de uitzending.

Toch willen het Grolse team graag onderstaande bedrijven, instellingen en personen bedanken: Stichting Oude Gelderse Kerken,Kaak Events, Fa. Gunnewijk Wonen en Mode, De Bron, Toneelvereniging DITO, The Borck, Kramer en Molenveld, Bloemsierkunst Weenink, Idee Media, Jambo, House of Beauty, A-Style, Veneberg Security Team (chippendales), Streekgids.nl, Groenlosegids.nl, Gelrefm.nl, Stadsmuseum, Klankbordgroep Promotie en Marketing, NCS, de Lange Gang, Corps Champetre Grol, Koppelman Reclame,Tesli, Inter Nos, Excelsior, Sara’s, Soit, Antjes’ Showorkest, CV de Knunnekes, Frans Nijkamp, Henk Migchielsen, Joop Derksen, Henk Slotboom, Ben Verhey, Sabreur Barry, Marcel Houwer,Tom Pillen,Chippendales van Grol A4, Can Can danseressen dames Hofballet, Karin Reumer, Iet Pothof, Janine Tops, mensen die foto’s hebben aangeleverd voor de fotowand, alle publiek, Grollenaren die hand- en spandiensten hebben verricht en alle bedrijven die steun toegezegd hebben , maar waar geen gebruik van is gemaakt.

Grolle bedankt.

Het Grolse team Edwin Grothe,Peter Gunnewijk,Marjolein Houwer ,Willy Lansink, Ans Luiken,Erik Mentink,Wim Nijenhuis,Herman Oosterholt. Rob Porskamp, Tom Rooks en Jan van der Veen.



Ander nieuws