Header image

HV De Gazellen heeft WPG Research hoofdsponsor in Doetichem

DOETINCHEM – In tijden waarin (sport)verenigingen onder druk staan door dalende ledenaantallen, financiële moeilijkheden en daarom grotendeels afhankelijk zijn van vrijwilligers, heeft handbalvereniging De Gazellen marktonderzoeksbureau WPG Research uit Doetinchem aan zich weten te binden als hoofd- en naamsponsor.

Terwijl eind 2013 door het toenmalige bestuur van De Gazellen nog de noodklok werd geluid in verband met dalende ledenaantallen en een tekort aan vrijwilligers, is er van mineur bij de handbalvereniging uit Doetinchem vandaag de dag geen enkele sprake. Vandaag tekenden Harm Wevers, directeur van WPG Research samen met Stef Bosgoed van De Gazellen namelijk een sponsorovereenkomst voor drie jaren. Het full-service marktonderzoekbureau gaat De Gazellen (financieel) ondersteunen en weet daarmee haar naam te koppelen aan de vereniging: WPG Research/ De Gazellen.

Harm Wevers, directeur van WPG Research legt uit: "Toen ik werd benaderd voor sponsormogelijkheden bij deze club, was ik direct enthousiast. De vereniging en haar vrijwilligers stralen één en al ambitie uit en de clubleiding wordt gevormd door een groep jonge, fanatieke sporters. Dit spreekt mij zeker aan, want ik zie dit ook terug binnen WPG Research. We werken met een jong, gedreven team hard om gezamenlijk de organisatie naar een nog hoger plan te tillen. En net als binnen een handbalteam, heeft een ieder binnen WPG Research zijn/ haar specialisme die hieraan kan bijdragen".

Naast het aantrekken van een nieuwe hoofdsponsor, ziet de handbalvereniging uit Doetinchem ook haar ledenaantallen weer gestaagd toenemen. Tevens is de vereniging met de komst van een nieuw bestuur een andere koers gaan varen. Tezamen met een grote groep vrijwilligers is de identiteit van de club onder de loep genomen en heeft geresulteerd in het 'Gazellen Hart'. Waarden als saamhorigheid en betrokkenheid staan hierdoor wederom centraal binnen (de visie van) de handbalvereniging.

Volgens Stef Bosgoed, penningmeester van de vereniging, is de overeenkomst van WPG Research de zoveelste stap in de goede richting: "Uiteraard zijn wij enorm blij met deze overeenkomst. Uit meerdere factoren blijkt al dat wij de goede kant op gaan, maar het financiële plaatje blijft van groot belang. Dankzij de ondersteuning van WPG Research kunnen we onder andere onze activiteiten voor de jongste jeugd (van 5 tot 9 jaar) voorzetten en de handbalclinics die wij verzorgen voor basisscholen continueren.

Maandag 8 september a.s. zal WPG Research tijdens de algemene ledenvergadering van De Gazellen officieel gepresenteerd worden als nieuwe hoofd- en naamsponsor.



Ander nieuws