Header image

Syntus gebruikt Twitter voor actuele reisinformatie

ACHTERHOEK-Alle stations op de spoorlijn Arnhem-Winterswijk een eigen Twitterpagina Openbaar vervoerbedrijf Syntus zet, bij wijze van proef, Twitter in als extra informatiekanaal om reizigers te informeren over hun reis op de spoorlijn Arnhem-Winterswijk. Elk station op de spoorlijn heeft een eigen Twitter-account waardoor er actuele specifieke reisinformatie kan worden aangeboden. De Verkeersleiding van Syntus is per direct uitgebreid met extra medewerkers die op werkdagen van 06.00 uur tot 19.00 uur actuele reisinformatie publiceren op de verschillende Twitter-pagina’s. Hiermee hoopt Syntus een deel van onzekerheid omtrent de reis op de spoorlijn weg te nemen. In eerste instantie gebruikt Syntus Twitter om informatie te delen. Vragen over de spoorlijn kunnen gesteld worden aan de Klantenservice van Syntus via het reactieformulier op de website. Elk station op de spoorlijn heeft een eigen Twitter-account. Dus bijvoorbeeld http://twitter.com/syntus_arnhemcs of http://twitter.com/syntus_doetinch. Kijk voor een compleet overzicht op www.syntus.nl Het fenomeen Twitter is niet meer weg te denken uit de maatschappij. Iedereen lijkt te “twitteren”; nu ook Syntus. Twitter is een internetdienst waarmee gebruikers korte berichtjes (max. 140 tekens) kunnen publiceren op ieder moment van de dag. Dat wordt “twitteren” genoemd. Twitter is een sociaal netwerk waarbij anderen berichten op jouw account kunnen zien maar tegelijkertijd kun je ook berichten van anderen lezen. Twitter wordt steeds vaker gebruikt op mobiele telefoons zodat je eigenlijk altijd en overal informatie kunt delen met elkaar.



Ander nieuws