Header image

Het geluk van Nederland – Echt Achterhoek

ACHTERHOEK - Deze week is het nieuwe toeristische magazine van de Achterhoek verschenen - de Achterhoek Geluksgids. Naast een overzicht van het veelzijdige aanbod biedt het magazine een eerste kijkje in de nieuwe campagne 'Het geluk van Nederland' die stichting Achterhoek Toerisme is gestart. Met de slogan 'Het geluk van Nederland - Echt Achterhoek' wordt de veelzijdigheid van het toeristische aanbod onder de aandacht van de consument. Binnen de vijf thema's Culinair, Onderweg, Persoonlijk Geluk, Cultuur en Vakantiegeluk lees je alles over verblijven en recreëren in de Achterhoek.

Achterhoek Geluksgids 
Tijdens een 'culinaire toer' wordt de lezer mee op pad genomen langs leuke en vooral lekkere adresjes in de Achterhoek. Er is aandacht voor de Achterhoekse restaurants, de wijngoederen, streekproducenten en natuurlijk de streekproducten. Tijdens een wandel- of fietstocht leer je het mooiste van de Achterhoek kennen. Je gaat van bos naar weilanden en van pittoreske dorpen naar historische stadjes. Vergeet niet je smartphone mee te nemen. Naast navigatie, bieden nieuwe digitale routes tal van anekdotes, filmpjes, foto's en tips voor onderweg. Meer hierover lees je in het magazine net zoals over de nieuwe digitale Bevrijdingsroutes die onlangs zijn gerealiseerd. Voor de wandelliefhebber wordt in 2015 het wandelnetwerk aangelegd, waardoor je zonder te verdwalen de mooiste wandeltochten kunt maken, zo lang als je wilt.   

In het magazine vertelt Achterhoeker Gijs Joling (bekend van onder andere de Zwarte Cross en Jovink & the Voederbietels) over zijn persoonlijke geluk en waarom teruggaan naar de Achterhoek zijn beste beslissing ooit is geweest. Cultureel Geluk beleef je bij één van de bijzondere Achterhoekse musea. Zo opent in mei 2015 het grootste museum voor Nederlands modern realisme, MORE, zijn deuren in Gorssel en kun je vanuit museum Villa Mondriaan een wandeling maken langs de belangrijke plaatsen uit het leven van Piet Mondriaan. Overnachten? Dat kan bij één van de talrijke campings, hotels en bed & breakfasts. Kortom, het nieuwe toeristische magazine van de Achterhoek staat boordevol tips en ideeen voor een heerlijk verblijf in de regio. 

Het geluk van…
De nieuwe toeristische gids van de regio heet niet voor niets de Achterhoek Geluksgids. De gids is één van de eerste producten die onder de nieuwe imagocampagne 'Het geluk van Nederland' is uitgegeven. Met de campagne onderscheid de regio zich met haar diversiteit. Het geluk van Nederland bestaat uit een breed scala van persoonlijke, kleinere gelukjes en is voor iedereen verschillend. Voor de één is het wakker worden met een prachtig uitzicht, voor de ander is het een bezoek brengen aan één van de musea, of culinair genieten bij één van de vele restaurants, misschien wel op de pedalen tijdens een fietstocht langs de wijngaarden of… Er is voor iedereen 'een stukje geluk' te vinden.

In de toekomst zullen consumentencampagnes die door Stichting Achterhoek Toerisme worden gerealiseerd herkenbaar zijn door het gebruik van de slogan 'Het geluk van Nederland' in combinatie met het 'Echt Achterhoek' beeldmerk. Beeldbepalend blijft het Achterhoek logo dat op zoveel mogelijk uitingen prominent wordt geplaatst.

Naast het Achterhoek Magazine, de herfstgids en bestaande campagnes als Wild eten in de Achterhoek en Kamperen in de Achterhoek, brengt Achterhoek Toerisme het toeristisch recreatieve aanbod van de streek via diverse media onder de aandacht van gast en inwoner. Zo is de Achterhoek te zien bij verschillende tv programma's, waaronder Kampeer TV, Het Land van de ANWB en Go Cycling. Is in diverse magazine's meer te lezen over de bijzondere pareltjes in de Achterhoek en wordt via een online campagne het verblijven en recreëren in de regio onder de aandacht gebracht. 

Het geluk van Nederland is een campagne die tot stand is gekomen in samenwerking met de Achterhoekse ondernemers en gemeenten.  



Ander nieuws